Helvetesdag!

Fy vilken helvetesdag på jobbet!
Morgonen började bra och som det såg ut då skulle allt gå bra resten av dagen också (trots att vi var 2pers kort) Sen ringer dom från "andra" avdelningen på huset och vill ha över en av oss för dom var 1 kort där. Självklart blev det jag som skulle gå över, fråga mig inte varför för jag har aldrig jobbat där förr.
Gick över och enligt mig hade dom mycket mer slappt än vi hade. Dom på "andra" avdelningen har 15 brukare och vi har på "min" avdelning 42.
På "min" avdelning var vi 5 som jobbade (mig inräknad) och på "andra" avdelningen var dom 5 som jobbade (utan mig)
Så alltså, när jag böt avdelning var det 4 kvar på "min" avdelning och 6 pers på den "andra". Hmmm.
Jag fick det inte till att gå ihop alls!
Var över till "min" avdelning när jag åt lunch och dom hade SVIN mycket att göra och hade inte pustat ut en enda gång, klockerna ringde i ett!
Frågade chefen varför jag skulle vara på "andra" avdelningen eftersom de var så mycket att göra på "min" avdelning. Så jag beslutade att gå tillbaka på "min" avdelning så det skulle bli lite lättare för alla.

Nåja, efter det gick dagen bra. Dock mycket spring och jag kan säga att nu när jag satte mig i soffan var första gången sen 11 som jag sitter ner. Snacka om mycket spring!

Måttligt skönt att sitta i soffan och allt runt omkring en är tyst..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0