Nu är jag och jobbar!

När ni läser detta så är jag på jobbet. Varför inte använda den nya tidsinställnings grejen?!

Jag känner att jag har varit oerhört effektiv idag. Började med att faktiskt gå upp i tid och sen har jag hängt tvätt, vikt tvätt in i garderoben och lite såna saker.
Nu är det bara en maskin kvar att hänga upp och sen är tvättkorgen tom för ett tag framöver.. Det positiva med att ha snygga arbetskläder, det blir inte så mycket tvätt när man är hemma. Går oftast runt i samma mjukisar..

Jag har nu bestämt mig för när jag ska komma hem. Det blir mest troligt den 7 januari och hur länge jag stannar återstår att se. Kan även hända att jag kommer hem någon dag tidigare, beror på jobbet. Har nämligen 2 dagar som jag jobbar i helgen som vi tar ut i ledig tid och inte i pengar. Och om jag får ta ut dom den 5-6 så kanske jag kommer hem redan den 5. Hoppas, hoppas. Mest troligt kommer jag stanna ända till den 21 januari. Förstår ni? Typ 2 veckor i Älvsbyn! Herre gud så skönt det ska bli att få lite tid med dom som ligger som bomull runt hjärtat!

Julafton kommer jag nog att vara i Västerås, dock känns det inte allt för roligt att jag jobbar juldagen och annandan. Men om det finns någon ledig tur på julafton kanske jag tar den också så får jag in lite extra slantar då och kan med samvete vara hemma i januari.
Senare problem helt enkelt!



För övrigt så är jag jävligt glad att jag är här! Jag är glad att jag tog chansen och flyttade 140 mil bort för att uppleva något helt nytt i livet. Det är inte alla som tar chansen och när jag kommer hem kan jag med samvete sitta och gnälla och säga att allt suger i Älvsbyn för jag har trots allt provat på något annat.

Funderingarna på vad jag ska göra efter jag bott här tills jag inte vill bo här mer rullar runt i skallen titt som tätt och ärligt talat kommer jag inte på något.
Jag vill fara ut i världen och resa, jag vill se allt som finns att se i alla möjliga världsdelar. Men jag vet inte med vem jag ska fara. Så om det finns någon som känner sig manad att dra på en tur runt om i världen om si så där ett år så är det bara att hojta till..



Nä, nu ska jag göra mig färdig för jobbet som börjar om 50 minuter. Ni kan ju ha detta som nöje när jag ska arbeta i 7.5 timme!

PUSS!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0