1 vecka i Turkiet!

Man hinner ganska mycket på en vecka i Turkiet, i alla fall vi.

Vår första utflykt blev Turkisk Hamam, eller Turkisktbad. Något jag kan rekomendera till alla, stora som små. Det var otroligt skönt och avkopplande. Först bastu sen skrubb från topp till tå, ansiktsmast och en avslutande helkropps massage. Toppen för kroppen!

Sen blev det ett antal timmar i solstolen både vid poolen och vid stranden. Stranden var stenig men ändå var det inga problem att bada, bara man hade tofflor.
Vattnet var salt och det hatar jag..

Vi gick på en riktig Turkisk Bazzar och shoppade kläder. Dock blir jag anti och orkar inte hålla på och pruta till höger och vänster för minsta lilla sak. Men jag fick mig i alla fall 6 par trosor och en hood.

En dag var det regn och rusk och vad passar inte bättre då än att ta en massage. Det fick bli en Hot Stone massage och det var också grymt skönt..

Näst sista dagen for vi på en "riktig" utflykt. Vi åkte linbana upp i Taurusbergen. Ni som läst boken eller sett filmen "Inte utan min dotter" har kanske stött på dom bergen. Det var nämligen där som mamman vandrade med sin dotter från nått land som jag inte minns just nu.
I alla fall så åkte vi linbana 2365 meter upp på ett berg och där var det en plattform så man kunde gå runt å kika på utsikten.
Jag är normalt inte höjdrädd, men jag erkänner att jag tittade ner i golvet när vi åkte linbanan.
Sen var det också väldigt kallt uppe på bergen, 9°C. Väldig kontrast med tanke på att det var 25-30°C vid stranden.


Bilder kommer eventuellt senare. :) (min kamera strejka när vi kom fram så det är bara mamma och mormor som fotat!)



Kommentarer
Postat av: Erica

Det är inget ovanligt att din kamera slutar fungera i utlandet ;)

2010-10-25 @ 23:23:05
URL: http://ericaajohaansson.blogg.se/
Postat av: Liinda - mamma till anton

Välkommen hem! :) Åh tack så mycke sötnos!

2010-10-26 @ 19:56:55
URL: http://livetmedminfamilj.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0