En vacker dag kanske jag står på din bro.

Snart drar festen igång. Hela byn kommer att gunga och stämningen kommer att vara på topp. Den här helgen kommer jag att längta hem mer än någonsin känns det som. "Rallarsvängen" är någon speciellt som egenligen inte är något alls, utan bara en massa fylla. Men det är trevligt det också.

Jag saknar mina kära vänner och en vacker dag så kommer jag att stå på er bro och när ni är på väg hem från jobbet så vet ni absolut inte vad som väntar. Det kommer vara en överaskning utan dess like.
Jag längtar till den dagen då jag ska sitta vid köksbordet på Sippgatan 1 och vänta på att familjen ska komma hem. Jag vill bara se deras min och sen känna mammas varma famn.
Ibland kan jag bara inte rå för att jag längtar hem.

I morgon är det fredag då ska jag jobba, sen är det lördag då ska jag också jobba. Efter lördag kommer söndag i vanlig ordning och då är jag ledig. Jag är ledig i en vecka. Det innebär att jag far till mitt andra hem här på jorden. Jag far till mormor. (först ska jag höra om jag ska jobba nå extra under veckan)
Hos mormor ska jag bara vara och känna mig ompysslad. Inte behöva bry mig om vad jag ska äta eller så. Bara vara.
Jag saknar mormor ungefär lika mycket som jag saknar mamma, men mest saknar jag morfar bara för att jag vet att jag aldrig mer kommer att träffa den underbara människan!

Tänk att en människa som är 20 år gammal inte kan klippa av den där navelsträngen som egentligen klipptes av för 20 år sedan. Det är som att jag har fantomsmärtor från naveln hela vägen till Älvsbyn och tillbaka.. Ska jag aldrig sluta sakna den där människan som jag i 20 år kallat för mamma? Ibland tycker jag att jag är patetisk och borde växa upp, men nej de ska jag inte göra. Jag ska alltid sakna min mamma, hur nära eller långt bort hon än är.

Nu har jag tänkt försöka sova!

God natt!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0