Då säger vi godnatt då, eller kanske goddag?

Nu har jag jobbat färdigt de här passet.. Himla duktig jag är alltså.
Sara tar sig en prommenad i Halden för att leta rätt på en brevlåda att posta breven i. Hittar tillslut en efter många om och omvägar. Går där och funderar på vad jag ska göra av kvällen, och jag ser soffan framför mig. Sweet var min första tanke..
Sen ringer telefonen klockan är då ungefär 22.20. Det var ett norskt nr och även en norsk röst som frågar om jag tänkte komma på jobbet.. Hmm säger jag, är inte jag fri ikväll? Nej säger den norska rösten, det står på turnusen (schemat) att du jobbar. 
Happ, jag kommer blev mitt svar..
Till saken hör att jag då var på bron över bäcken (älven) och de är en bit hem, + mördar backen som dödar alla ben !!
Så de var ju bara att lägga på ett kol, och de gjorde jag. Och svetten rann kan jag lova! Men jag kom till jobbet och jobbade min natt, blev bara 15 min försenad och får helt OK betyg av mig själv!
Nu är jag värd en hel dags sömn!

Jo juste, till saken hör att jag missuppfattade mitt schema. Hemma i Svearike så läser vi schema på följande sätt:
Står det att du jobbar måndag, då går du på måndag och slutar tisdag morgon.

Såhär läser man ett schema i Norge:
Står de att du jobbar tisdag betyder det att du går på måndag och slutar tisdag.

Fråga mig inte hur dom tänker, men fel tänker dom i alla fall..

Min adress:
Pedercolbjörnsensgate 2C 1767 Halden

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0