Äldre och längre

Ja, så sant som det är sagt..

Idag är den där dagen som skulle strykas från kalendern. Måste dock erkänna att jag sett framemot denna dag, kanske inte igår men för 1 år sen.
När man fyller 19 känns det som att världen ska gå under, man är mitt mellan allting. Man får gå på krogen och köpa öl men man får inte gå in på konsum södra och köpa öl. Hmm, märkligt kan jag tycka. Är man bara nog rik så kan man ju lika gott dricka sig full på öl på K3 som man gör hemma på sipp1an.
Skilladen är bara att när jag drack på sipp1an så fick jag inte köpa ölen själv. Men nu får jag det! Dock ska jag inte dricka öl på sipp1an för jag är i Norge.
Jag saknar sipp1an.

Jag blev idag ett år äldre och jag har även blitt längre. Inte direkt så att mina 175 cm har gått och blitt 180 cm. Det är inte så jag tänker.
Jag har fyllt 20 och jag har upplevt massor i mitt liv, mer än ni kan tänka er. Både på gott och ont kan jag dock säga, ibland känns det som mest ont.
Men det kanske är för att man inte uppskattar alla goda ting som sker och bara kommer ihåg dom negatvia, och oftast bara dom negativa man pratar om.

Jag har tagit ett stort steg och flyttat en massa mil från navelsträngen, min trygghet, hon jag älskar mest av allt och alla och hon som är min idol och förebild.. Jag kunde flytta för jag vet att även när jag kommer hem efter mina dagar i Halden så står Världens bästa Mamma med öppna armar och tar emot mig.
Det är på de här sättet jag har blitt längre, min lilla väska livserfarenhet börjar sakta men säkert att växa. Den var redan välfyld trodde jag men ack så fel man kan ha. Jag inser ibland att jag bara är en liten nu 20 år ung navi brud som tror sig veta allt vad livet innebär.

Nu ska den nyblivna 20åringen sova !

Kommentarer
Postat av: Moster

GRTTIS GRATTIS GRATTIS!!!!

Liten har blivit stor (eller större)

Jag funderar på hur man kan ha så gamla barn när man själv är så ung?

Ett stort mysterium...

Hoppas du kan sova ordentligt så hörs vi ikväll.

Kram Moster, Johan och Jesper

2010-07-11 @ 12:22:22
Postat av: mamma

Grattis gumman, så himla härligt att läsa din blogg. Saknar dej och hade med glädje bakat en tårta idag men ser fram emot den 12 augusti då vi är hos dej. Vi hörs senare i kväll. KRAM

2010-07-11 @ 16:24:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0