Hallå där kött och blåbär !

Jag har inte uppdaterat bloggen på några dagar, jag vet!! Dom inlägg som ni läst var tidsinställda =) Smart funktion de där!
Hur som helst så har jag äntligen fått min älskade bäbis, iPhone4. Jag kan säga att det var kärlek vid första ögonkastet.
Men telefonens resa till mig var allt annat än spikrak! Började med att dom gång på gång inte hittade dörren, sen så spårade jag paketet och då står det klart och tydligt på posten.no att paketet var på postkontoret i Halden. Så jag travar upp dit glad i hågen och tänkte , ÄNTLIGEN FÅR JAG MIN TELEFON!
Där får jag som svar att dom inte alls har mitt paket där, och att det var sänt tillbaka till tnt (tnt är dom som leverar ut till posten) jaha, var de enda jag kom på att säga.
For hem och kollade ytterligare en gång på internet och där står de fortfarande att paketet finns på Halden postkontor. Så jag for dit en gång till.
Fick prata med kanske Norges suraste postkärring. Var jävligt nära på att be hon skaffa ett annat jobb.
Hon nästintill dumförklarade mig och sa att jag förstår ju ingenting, och att jag skulle lyssna på henne. Hon sa det klart och tydligt, PAKKEN FINNS IKKE HÄR! Jag bad henne kolla på posten.no och spåra paketet där så får hon själv se att det står att de finns vist där!
Men nej, de skulle hon inte göra, hennes system var mkt bättre uppdaterat än posten.no.. Efter mkt tjat så kollade hon äntligen på posten.no och jag kan säga att kvinnan blev ganska lång i ansiktet!
Sen var hon mest bara tyst och bad mig kvittera ut paketet när hon hämtade det från hyllan!

Nåja, nu är telefonen här och jag är massor nöjd!

Händer inte så mkt annars, jobbar i helgen. Sen jobbar jag 3 skift till veckan.. + att jag ska till Nordby och köpa julklappar! wiihiii!
Har inte så många jag ska köpa till, men ändå.


Annars i kväll är jag lite smått huslig och håller på att tvätta.. Känns skönt att lägga rena kläder i sopsäckarna inför flytten!
FATTA, SNART ÄR JAG HEMMA IGEN! WOOHOOOO VAD JAG LÄNGTAR! idag är det 12 dagar tills jag flyttar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0