Middags dags.

Börjar bli dax för middag.

Dom som känner mig vet att jag älskar att laga mat och för det mesta blir det också väldigt gott (säger dom i alla fall) Dock finns det inget som är så tråkigt som att laga mat och sen äta själv. Därför blir det att jag slarvar ganska mycket när jag är själv.
MEN nu har jag kommit på det, matlåda! Där har jag det. Då måste jag alltså laga ordentlig mat som jag sen kan ta med mig på jobbet.

Därför blir det idag "stinas kyckling" (sån där kyckling i låda som man stoppar i ugnen). Dock tycker jag det är tråkigt att bara stoppa in i ugnen och sen vänta, så jag fyller på lådan med morötter, lök och lite extra kryddor. Tror det kommer bli riktigt gott faktiskt. Det luktar då gott i alla fall. Sen tar jag skyn som blir och gör en god sås på den. (vi åt ofta det hos pappa då jag var liten, och såsen han gjorde var så SJUKT god!)
Så nu väntar jag på att maten ska bli färdig så jag kan göra såsen och sen käka.

Jo juste, jag undrar kan man frysa in kycklingen som blir över? Eller går inte det eftersom den redan vart fryst 1 gång? Fast då var den ju inte tillagad.. Hmm. I need help!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0