Konstig eller bara nyfiken?

Någon dag/vecka sen såg jag att min faster (inte min riktiga, men låstas) käkat thai-mat. Då blev jag såååå sjukt sugen på vårrullar. Tillsaken hör att jag aldrig förr tyckt om vårrullar. Men före jag flyttade så blev jag bjuden på otroligt god thai-mat av mina kusiner (inte heller mina riktiga, men de känns som de) Då stod vårrullar på menyn och jag tyckte faktsikt det var otroligt gott. Kanske för att dom var hemma gjorda. Men ändå. Det var gott!
Johanna har lovat mig vårrullar när jag kommer hem, och det ser jag framemot.

Nu i kväll såg jag nått om sushi på tv. Då blev jag sugen på att smaka de också. Har ätit det en gång, men det var på ett taskigt buffe bord där 100 andra också tog mat. Det varken kändes så häftigt eller smakade så bra. Men jag skulle vilja få en positiv upplevese av sushin också. Som jag fick med vårrullarna.
Då är ju frågan, ska man göra sushi hemma och då kan man ju välja vad man vill ha i, eller ska man käka de på resturant?
Tips tack. Och vad för nått ska man beställa? Jag gillar ju gravadlax, räkor, kräftor å sånt. Det enda jag är skeptisk mot är fisk.





Kommentarer
Postat av: Johanna

såklart du ska få vårrullar när du kommer hem :D

2010-08-30 @ 14:02:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0