Ge mig svensk (norrländs) mat!

Jag längtar hem ibland, idag har jag mest längtat hem till maten. När jag kommer till Älvsbyn ska jag äta; Tacos, skorv (grillen), palt och pizza (aramo). Tacos kan man inte käka själv därför har jag inte ätit det på snart 3 månader, skrov här är inget att jämnföra med, inte ens samma liga som grillens skrov. Palt blir godast om Jonas eller farmor gör den och pizza från aramo är det också något speciellt med.

Är säkert något mer som jag också är sugen på men inte som jag kommer på nu i alla fall.

Kommentarer
Postat av: En helt vanlig Isabell

Men Sara då! Skorv från grillen är väl inget gott. Ät ett skrov ist! ;)

2010-08-30 @ 01:01:45
URL: http://bellybus.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0