För och nackdelar

Det finns både för och nackdelar med arbetskläder.

Fördelar är att man slipper smutsa ner sina egna kläder, man sliter inte heller på sina egna kläder, det är mycket mer hygieniskt med arbetskläder, vårdtagarna får mer respekt och förtroende för människor i "sjukhuskläder" än i privata kläder. Jaa, de finns många fördelar.

Men nackdelen är ju att min garderob är full i kläder helt i onödan! Det hade ju räckt med 2 par byxor och några tröjor. Hinner ju lätt tvätta medans man jobbar och som de är nu så har jag bara pyjamas på mig när jag är hemma..
Tur jag får besök på torsdag så jag får använda lite normala kläder för en gångs skull :)


Men jag älskar våra blå/vita outfits!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0